Running as a... hobby?

5:23:00 AM

Today I wanted to write about... running. And not in a sense of "you should do this when you want to be a runner" but rather "do you have any suggestions for me as a hobby runner?".

After like millions of years I got first pair that was actually also labeled as running shoes in sports store.

I started running for the first time a bit more than a year ago. I was right before my Batchelor's exam and I really didn't want to study. In fact, I was ready to... you guessed it - run away from my problems. At first I was so excited because I grew to like it and I thought I was alreay so good.

Sweet innocent me. I barely run 2,5 km during that time. But well, considering I used to be the worst in my class during high school (not even managing the longest run of the year, 1200 meters, it was a lot).

Tahtsin kirjutada jooksmisest. Ja mitte selles mõttes, et "jee kümme nippi, et saada heaks jooksjaks või tee seda ja toda", aga just selles mõttes, et "mida peaks tegema üks hobijooksja"? Sest see ma olen ja tahaks... tahaks nagu pisut paremaks saada.

Jooksma hakkasin ma veidi üle aasta tagasi. Või noh, siis tuli see hetk kus ma vabatahtlikult võtsin kätte ja tossud jalga panin (isegi mitte tossud vaid New Yorkerist ostetud 10 eurised ketsid sest... jooksmiseks on ju vaja lihtsalt midagi jalga ja selga visata, eks?) ja õue läksin. See oli just ka enne baka lõpueksamit, sest siis oli väga reaalne mõtteviis "probleemide eest ära jooksma". Ja mulle hakkas jooksmine meeldima. Ma arvasin, et ma olen selles nii hea.


First pair of "running shoes". Or rather, only kind of shoes that I could run with at the time. Everything else was just proper shoes, no trainers or sneakers or anything.

Tegelikult... tegelikult ikka ei olnud küll. Alustasin mingi kahe ja poole kilomeetriga, ise mõtlesin et olen vähemalt viis jooksnud ja ei surnudki ära. Arvestades, et koolis me pidime iga jummmmala aasta seda Paala järve jooksu tegema, mis oli mingi 1,2 km ja milles ma praktiliselt alati viimane või eelviimane olin. Alati tahtsin, et emps vabastuse kirjutaks, mis siis et hiljem pidi koolipargis järgi jooskma. :D Igatahes jah, jooksmine sakkis.

I gradually managed to run more and more up to when my average run was 5k. Then from there I managed to get on 10k runs occasionally by December last year (2016). Then came the winder and gym memberships are too expensive. I did pick up bouldering (I also want to write about this in the future), but stopped running completely from Christmas to... the end of March/April I wanna say. And when I started I started with 5k runs immediately. I was surprised and happy to see that my breathing was still really good (it took me about 4 months to get rid of the pain on my sides while running, now I have not had this problem since then); but I was slow. Not as slow when I first started, where my pace for 1 km would be 7+ minutes, but still slower than what I finished the year with.

I am determined to run a marathon in September.

Igatahes mingi hetk hakkas paremini minema. Kahest ja poolest kilomeetrist sai viis, mida ma jooksin siis nädalas nii kolm korda umbes. Lõpuks isegi paar korda tegin kümme aga see oli jube. Ma mäletan et esimest korda kümne jaoks läks üle tunni ja 15 minuti, hetkel on 10 tehtav alla 55 minuti. :D. Viimane jooks eelmine aasta oliiii 23 detsember, lund sadas ja jube külm oli - varbaid ei tundnud, kui koju jõudsin. Selleks lõpetasingi ja hakkasin tegelema kaljuronimisega, millest ka peaks kunagi kirjutama. Spordiklubid on nii kallid, lihtsalt jooksulindi peal jooksmiseks ei tihanud nagu maksta.

Aga märtsis või aprillis kuskil alustasin tasapisi uuesti. Hingamine oli korras - selle kohta küsivad alati kõik, kui kuulevad, et jooksen. Kuidas sul pistma ei hakka? Noh, hakkas. Jubedalt hakkas. Ma arvan, et mul läks umbes neli kuud aega, et õppida lihtsalt HINGAMA. Aga siiani nüüd sellega probleemi ei ole, pigem väsivad jalad ja keha rohkem ära. Ja lisaks oli nagu uuesti jooksma hakates jaksu kah. Aeglasem olin küll, kui detsembris, aga mitte palju. Alustasin nii, et 1 kilomeeter tuli üle seitsme minuti. Hetkel tavaline on 5:30... Päris uhke. :D

Right now my longest run was 16 km with a decent time, a bit less than 1,5 hours. And here is where the questions come in:

1. How do you prepare for a long run if you just don't have time to spare? I mean, I get off work at 5, home by 6... 1,5 hour run and it is already almost 8, I also need to cook and sometimes have stuff to do at home or elsewhere.

2. Time vs lenght? I usually want to run longer but get stuck checking my time.

3. Nutrition. Should I eat more the DAY before a run, some hours before it or just right before it?

4. Recovery - exercise, resting, food etc?

Hetkel kõige pikem jooks oli 16 kilomeetrit. Suht hea ajaga kah, umbes poolteist tundi (ei viitsi oma trackingut üle vaadata). Aga igatahes sellega seoses on tekkinud nii palju küsimusi.

1. Kuidas valmistuda maratoniks (mida septembris tahaks joosta), kui aega ei ole? Pika ma jooksmine... on suhteliselt ajakulukas. Kui ma saan töölt kell viis ära, kell kuus jõuan koju, jooksen poolteist tundi. Saan uuesti koju ütleme enne kaheksat. Siis peaks süüa tegema, vahest koristama ja ikka tuleb midagi muud ka ette.

2. Üleüldse - kiirus vs pikkus? Ma tahaks joosta pigem pikalt, aga ALATI avastan, et vaatan aega ja keskendun pigem sellele.

3. Toitumine. Mis toimib kõige paremini? Süüa päev enne ja valmistuda, mõned tunnid enne või vahetult enne? Tundub, et see on suhteliselt individuaalne, aga ega kellelegi ei ole mingit salajast annet minu oma ennustada?

4. Taastumine - mis harjutusi teha, kui palju ja kuidas puhata, mida süüa jne?

I mean, there are so many running blogs, so many sites, magazines etc but... they tell you a lot of different things and it is so damn difficult to be a hobby runner. Gym membership - expensive as hell here and I really am not feeling it during winter in -20 degrees; marathons - they cost tons. Literally my few week's worth of money for food? Clothing - again: so expensive. Is it made of gold or what?

Thuuuuus I suggest... if you have any good tips, tricks or what works for yous - let me know!

Tegelikult on igasuguseid lehekülgi selle infoga küll ja veel, aga need on kohati nii... erinevad. Üks laidab, teine kiidab. Hobijooksja on nii raske olla. Riided on kallid, jalanõud on kallid, spordiklubid on kallid. Kuidas te sellega hakkama saate?

Igatahes, kui kellelgi on mingeid häid ideid, nippe, trikke, lehekülgi jms, siis on väga teretulnud!

Seconf pair for running, served me well to be honest, considering they were cheap af.

You Might Also Like

0 comments

Subscribe